dimarts, 17 d’abril del 2018

"Els pares són els primers mestres, comunica't amb ells"

 L’educació inclusiva ens planteja preguntes com: volem que els nostres fills creixin en un món on es poden sentir outsiders, exclosos o marginats? No! Volem que creixin en un món pacífic, inclusiu, on la diferència està valorada. El sociòleg francès Alain Touraine va escriure un llibre titulat “Podrem viure junts?” on diu un parell de coses molt interessants. La primera és que si vols trobar una mesura de l’esperit d’una societat fixa’t en el seu sistema educatiu, això et dirà si és una societat justa, però també diu que si volem aprendre a viure junts només ho podem fer a través d’una educació democràtica i una educació sobre democràcia. Per això penso que la inclusió és en el fons una eina per construir democràcia. Un dels requisits de la democràcia és que la gent estigui inclosa, que la seva veu s’escolti. O sigui que incloure alumnes amb diferències de tota mena és una forma d’assegurar que l’educació que reben és un aprenentatge sobre democràcia.  En uns temps on la democràcia està en perill, on creix l’exclusió, l’educació inclusiva és extremadament important.
Els instituts posen més l’èmfasi en els exàmens i els resultats acadèmics, això genera desavantatges a alguns alumnes, i ara no parlaria dels que coneixem com  discapacitats. Els instituts tenen tendència a ser menys flexibles en la forma d’ensenyar, d’organitzar-se i d’avaluar, si segueixen el principi de que tots els alumnes pertanyen a l’escola, que tots poden aprendre, els principis de disseny universal, podran trobar formes de permetre als joves demostrar èxit de formes diverses. Per exemple, si la única opció d’un alumne per demostrar el que ha après és un examen escrit n’hi ha haurà una quantitat que quedarà marginada automàticament, però si els dones la opció de parlar i potser enregistrar-ho, o de fer alguna cosa en una pantalla més que en un paper, si els permets usar diagrames o treballar en grups, llavors veuràs que hi ha diferents formes de permetre a l’alumnat demostrar el seu èxit.

Font: http://blocs.xtec.cat/escolainclusiva/category/general/


http://diarieducacio.cat/roger-slee-pares-son-primers-mestres-comunicat/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada